Honza Brzák blog

Google Consent Mode V2

Google nedávno oznámil vydání Consent Mode V2, aktualizovanou verzi původního Consent Mode (režimu souhlas) a od uživatelů Google Ads vyžaduje jeho implementaci do konce února 2024. Bez této implementace hrozí omezení výkonnosti reklam, zhoršené měření konverzí a omezení remarketingu.

Co je režim souhlasu Google?

Režim souhlasu Google je nástroj, který umožňuje majitelům webových stránek dynamicky upravovat značky Google na základě preferencí souhlasu uživatelů týkajících se shromažďování a zpracování údajů. Uživatel webu má možnost tyto preference vybrat za pomoci cookie lišty.

Co je nového v Consent Mode V2?

Google přidal ke stávajícím parametrům (analytics_storage a ad_storage) dva nové:

ad_user_data řídí, zda mohou být odesílány údaje pro reklamní účely.

ad_personalization řídí, zda lze povolit remarketing.

Jak implementovat Consent Mode V2?

Pokud používáte třeba některé z krabicových řešení eshopů, nemusíte se pravděpodobně o nic starat. Například Shoptet uvádí, že veškeré technické aspekty má zpracované tak, že nové souhlasy budou v rámci cookie lišty součástí Profilujícího (marketingového) souhlasu.

Jak ověřit, jestli mám implementovaný consent mode V2?

V nástroji Tag Assistant v záložce “Consent” si můžete ověřit, jestli jsou odesílány výše zmíněné parametry. Samozřejmě je potřeba zkontrolovat, jestli jejich hodnoty odpovídají tomu, co je vybráno na cookie liště.



Další možnosti implementace

Pokud vaše webová platforma režim souhlasu neřeší, můžete využít například některého z certifikovaných partnerů Google. Já na svém webu například používám integraci od služby Cookiebot.