Honza Brzák blog

Potřebujete vůbec PPC kampaně?

Potřebujete vůbec PPC kampaně?

To je otázka, před kterou stojí nejeden podnikatel či živnostník nabízející své služby online.

Možná narazíte na SEO agentury, které vám budou tvrdit, že SEO je jediným způsobem, jak získat nové zákazníky a že PPC reklamy jsou jen zbytečné vyhazování peněz.

Jistě, SEO je základ. Já sám svým klientům doporučuju udělat si alespoň základní pořádek v SEO ještě před spuštěním PPC kampaní. (Indexace, headingy, rychlost načítání, mobile friendliness, obsah, obsah, obsah…)

Možná narazíte na SEO agentury, které vám budou tvrdit, že SEO je jediným způsobem, jak získat nové zákazníky a že PPC reklamy jsou jen zbytečné vyhazování peněz.

Jistě, SEO je základ. Já sám svým klientům doporučuju udělat si alespoň základní pořádek v SEO ještě před spuštěním PPC kampaní. (Indexace, headingy, rychlost načítání, mobile friendliness, obsah, obsah, obsah…)

Jenže stejně tak jako by ode mě nebylo fér tvrdit, že PPC je všemocné (protože to je můj hlavní business) a na SEO se máte vykašlat, tak není fér, když vám někdo (jehož hlavním businessem je SEO) bude tvrdit, že nemáte zbytečně utrácet za PPC a všechny zákazníky vám přivede SEO.

Pokud vás nějaká SEO agentura bude přesvědčovat o tom, jak je zbytečné vyhazovat peníze za PPC, schválně si ji zkuste zadat do vyhledávače. Možná vám vyskočí na prvních místech placeného vyhledávání…

Ale zpátky k hlavní otázce. Potřebujete vůbec nějaké placené online kampaně?

Možná ano, možná ne.

Pokud jste třeba řemeslník, který má jen na základě osobních doporučení tolik zakázek, že neví, kam dřív skočit, tak super a gratuluju. Jste krásnou ukázkou toho, že leckdo se v klidu obejde bez online marketingu v jakékoli formě.

Pokud ale přemýšlíte, jak pro vaše podnikání získat víc zákazníků, může PPC reklama představovat velmi rychlou a efektivní cestu. A nemusíte za ni ani utratit nehorázné sumy. Jasně, jsou společnosti, které mají na online marketing celé týmy dobře placených specialistů a při velkých objemech tržeb to ekonomicky dává smysl.

Pro malé podnikatele a živnostníky může být efektivní cestou i jednorázová spolupráce s PPC specialistou, který pomůže v reklamních účtech všechno správně nastavit.

Následně vám může poradit, jak si kampaně spravovat sami. V malém rozsahu to není žádná věda a záleží na vaší časové vytíženosti a objemu vaší online inzerce, jestli jo to pro vás ta správná cesta.

Nebo můžete správu kampaní přenechat specialistovi. V tom případě je důležité se dopředu dohodnout, jaký rozsah jeho práce se vám vyplatí. Zjednodušeně řečeno, pokud jsou vaše měsíční tržby 100 000 Kč, určitě se nevyplatí dávat někomu 10 000 Kč měsíčně za to, že vaše tržby zvedne o 1%.

Takže závěr:

Potřebujete rychle získat klienty na internetu a můžete si dovolit alespoň něco málo do toho investovat? Pak pro vás PPC kampaně budou velmi pravděpodobně to pravé. Samozřejmě pod podmínkou, že budou udělané kvalitně.Jenže stejně tak jako by ode mě nebylo fér tvrdit, že PPC je všemocné (protože to je můj hlavní business) a na SEO se máte vykašlat, tak není fér, když vám někdo (jehož hlavním businessem je SEO) bude tvrdit, že nemáte zbytečně utrácet za PPC a všechny zákazníky vám přivede SEO.

Pokud vás nějaká SEO agentura bude přesvědčovat o tom, jak je zbytečné vyhazovat peníze za PPC, schválně si ji zkuste zadat do vyhledávače. Možná vám vyskočí na prvních místech placeného vyhledávání…

Ale zpátky k hlavní otázce. Potřebujete vůbec nějaké placené online kampaně?

Možná ano, možná ne.

Pokud jste třeba řemeslník, který má jen na základě osobních doporučení tolik zakázek, že neví, kam dřív skočit, tak super a gratuluju. Jste krásnou ukázkou toho, že leckdo se v klidu obejde bez online marketingu v jakékoli formě.

Pokud ale přemýšlíte, jak pro vaše podnikání získat víc zákazníků, může PPC reklama představovat velmi rychlou a efektivní cestu. A nemusíte za ni ani utratit nehorázné sumy. Jasně, jsou společnosti, které mají na online marketing celé týmy dobře placených specialistů a při velkých objemech tržeb to ekonomicky dává smysl.

Pro malé podnikatele a živnostníky může být efektivní cestou i jednorázová spolupráce s PPC specialistou, který pomůže v reklamních účtech všechno správně nastavit.

Následně vám může poradit, jak si kampaně spravovat sami. V malém rozsahu to není žádná věda a záleží na vaší časové vytíženosti a objemu vaší online inzerce, jestli jo to pro vás ta správná cesta.

Nebo můžete správu kampaní přenechat specialistovi. V tom případě je důležité se dopředu dohodnout, jaký rozsah jeho práce se vám vyplatí. Zjednodušeně řečeno, pokud jsou vaše měsíční tržby 100 000 Kč, určitě se nevyplatí dávat někomu 10 000 Kč měsíčně za to, že vaše tržby zvedne o 1%.

Takže závěr:

Potřebujete rychle získat klienty na internetu a můžete si dovolit alespoň něco málo do toho investovat? Pak pro vás PPC kampaně budou velmi pravděpodobně to pravé. Samozřejmě pod podmínkou, že budou udělané kvalitně.