Honza Brzák blog

Jak přidat přístupy k reklamním účtům

Jedním z prvních kroků během spolupráce s klientem je vždy umožnění přístupu k reklamním a dalším účtům. Někdy si říkám, jak by to bylo fajn, kdyby existovalo nějaké magické tlačítko "přidat přístupy ke všemu, co bude potřeba." Nic takového sice neexistuje, ale s pomocí tohoto návodu by umožnění přístupu ke všemu, k čemu PPC specialista přístup potřebuje, mělo proběhnout hladce.

Obecná poznámka - Některé účty umožňují různé úrovně přístupů. Pro plnohodnotnou správu PPC kampaní doporučuju udělit vašemu PPC specialistovi pokud možno vždy tu nejvyšší úroveň. Například propojení Google Ads s Analytic může udělat jedině někdo s přístupem na úrovni Administrátor. Vysoké úrovně přístupů k účtům samozřejmě vyžadují vysokou důvěru ve vašeho PPC specialistu. Pokud ji ale nemáte, nedávalo by ani smysl začínat spolupráci.

Google Ads

První, bez čeho se PPC specialista určitě neobejde, je přístup k účtu Google Ads. U PPC profesionála můžete předpokládat, že má správcovský účet. V takovém případě bude potřebovat znát číslo vašeho účtu pro reklamu. Najdete ho v prostředí Google Ads vpravo nahoře. Pošlete toto číslo vašemu PPC specialistovi a on vám následně ze svého správcovského účtu odešle žádost o přístup. Žádost by vám měla přijít do mailu a objevit se jako notifikace v Google Ads, kde je potřeba přístup povolit.


Sklik

V systému Sklik začnete kliknutím na váš název účtu (většinou je to váš email) vpravo nahoře a pokračujete na Nastavení. Vyberete Typ akce - Nabídnout přístup, vyplníte email a vyberete Práva - Administrátor, nebo Správce kampaní.


Meta Business Suite

Přes Meta Business Suite umožníte přístup k firemním položkám jako jsou facebookové a instagramové stránky. Prvním krokem je otevřít Meta Business Suite. I když se to už nejmenuje Facebook tak adresa je trochu nelogicky business.facebook.com. Začněte vlevo dole na Nastavení a pokračujte vpravo nahoře Přidat lidi. Zadejte emailovou adresu, vyberte příslušné firemní položky (facebookové a instagramové stránky) a úrovně přístupu. Váš PPC specialista bude potřebovat určitě minimálně Reklamy a Přehledy. Na závěr odešlete pozvánku a je hotovo.

Google Analytics

Prakticky žádný PPC specialista se při své práci neobejde bez Google Analytics. Pro přidání přístupu k tomuto nástroji začněte na ikoně ozubeného kola Administrátor vlevo dole. Pokračujte na Správa přístupu k účtu a kliknutím na velké modré plus vpravo nahoře přidejte uživatele. Vyberte roli Administrátor nebo Editor.

Google Merchant Center

Eshopy se neobejdou bez Google Merchant Center. Přístup přidáte jednoduše přes ikonu ozubeného kola Nastavení a Přístup k účtu.

Zboží.cz

Pokud chcete nabízet produkty na Seznamu, budete potřebovat udělit přístup ke službě Zboží.cz. Přístup se neuděluje na zbozi.cz, ale v Klientské zóně. Tu najdete na adrese klient.seznam.cz. V levém menu vyberte Účty s přístupem k mému účtu, pokračujte vpravo nahoru na Nabídnout přístup, do pole Účet zadejte příslušný email, vyberte službu Zboží.cz a odešlete nabídku kliknutím na Nabídnout přístup.

Další služby

Existují samozřejmě ještě další služby (Google tag Manager, Search Console, zbožové srovnávače atd.) a některé z nich jsou dokonce nepostradatelné pro práci online marketéra. V tomhle článku jsem se snažil o maximální přehlednost, takže nebudu vypisovat návody k úplně všem službám, které existují. Věřím, že komu se podle výše uvedeného návodu podařilo nastavit všechny služby zde uvedené, pro toho bude nastavení čehokoli dalšího už hračka.